lördag 5 juli 2014

Kalas och fotboll.

Efter vår underbara förmiddag hemma delade vi på oss. Björn åkte och spelade fotboll på Flodas jubileum och jag och tjejerna tog bilen till Vingåker. 

Där var vi in på iitala outlet butiken och handlade lite. Till Felicias stora förtjusning möttes vi av Mumintrollet i dörren:
Han bjöd på klubba och kaka!


Efter lite shopping fortsatte vi till vårt huvudmål som var Berga Kapell Café där vi skulle fira min farmor som fyller år idag!
Där mötte vi upp farmor, mamma och pappa och mormors syster. 

Ovanpå kapellet bodde min mormor när jag var liten plus att farmor har bott i huset bredvid. Så detta ställe är en liten speciell plats för oss alla att besöka. 
Kul också och se barnen springa runt där jag själv lekte när jag var liten!

Inne i kapellet har de inte bara Café utan även utställning och en liten butik. Även en lekhörna för barnen dit mina barn hittade:


Fika blev det med såklart:
Grattis Farmor på 87-årsdagen!!

Efter mysigt fika åkte vi vidare hemåt. Stannade till snabbt hemma och hämtade saker och svängde förbi pizzan i valla sen åkte vi och överraskade Björn med lite matpicknick!:
Tjejena tyckte det var så mysigt!

Hungriga efter en lång dag. 

Det blev också lite fotboll efter maten!

Sen blev det hemgång och lite fix här hemma. Sen avslutade vi kvällen med en spontanpromenad med Robert och Linda  Alexander och Leja. Felicia tycker det är så kul. Tyvärr lyckades hon ramla halvvägs och slå upp knät så det fick bli plåster när vi kom hem. 
Men nu sover hon gott med Hello Kitty på knät :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar