torsdag 25 februari 2016

Mera passande!

Idag kom Malwina på att hon kunde ställa sig upp!!


Idag satt jag på golvet och vaktade tjejerna medan jag pratade med mamma i telefonen. Helt plötsligt kryper Malwina fram till gåstolen som ju inte är särskilt stabil. Sätter sig på knä emot och tar tag högst upp och bara ställer sig upp. Väldigt vingligt blev det men jag hann fram med kameran innan jag tog ner henne igen. Överlycklig var hon och mamman väldigt förvånad :). Ingen av dem har förut visat någon tendens till att stå och trodde inte det skulle komma än men tji fick jag!
 De gör lite varannan sak först de där två. Josephina har ju världens snits på ålandet medan Malwina tar sig fram lite grann. M däremot har bättre balans och sitter stadigare och tydligen snabbare på att stå med :). 

Nu är också iaf sängarna sänkta. Med M som kommit på att hon kan stå och med J som klättrar på allt och kikar över kanten kändes det säkrast så!


Annars har vi sjukstuga här hemma, alla barnen är genomförkylda så det blev ingen gympa idag och blir inget öppna förskolan imorgon heller. Vi är hemma och myser och tar det lugnt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar