fredag 22 april 2016

Städa städa varje fredag...

Idag städar vi inför kalas i helgen. Har ju en tjej här hemma som snart fyller tre. 

Går inte superfort med 4 hjälpredor men Felicias och Emilias rum är iaf så gott som klara både dammade och dammsugna. Ska tvätta av golven sen det sista jag gör tänkte jag. Känns inte optimalt med blöta golv med två bebisar som kryper omkring. Har hunnit damma och dammsuga halva resterande huset med och storstädat några ställen som kaminen och takfläkten. Blir ju inte att man tar alla ställen varje gång direkt.... Man får vara glad om man hinner springa ett varv med dammsugaren någon gång ibland. Men skönt när man får sådant gjort. 

Nu väntar vi hem pappan så jag får hjälp med en del som ska upp på vinden så jag kan fortsätta städandet. Ska försöka röja upp uterummet som nu börjar bli varmt om dagarna så kanske vi kan sitta där på kalaset på söndag. 


Nu hör jag bilen, dags att fortsätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar