lördag 12 november 2016

Lördag, matvägran och funderingar

Börjar bli dags för sängen här, denna dag bara försvann!!

Efter lång sovmorgon och mysig frukost sprang bara tiden på. Jag och Björn fixade lite, jag packade för jobb och helt plötsligt var det dags att bege sig iväg. Idag styrde jag bilen till Katrineholm för en demo i en lägenhet med ett trevligt nytt gäng! 

När jag kom ut därifrån var det redan mörkt och kväll. När jag kom hem var det lite planerande av morgondagen och bus med barnen sen var det redan middag. Tyvärr blev den sen och den blev lite lätt kaosartad! 
Emilia är inne i någon period och gillar ingenting förutom pannkakor, pasta och tacos ungefär. Eller som hon säger om allting "jag älskar inte potatis". Är ju bra iaf att hon inte säger att det är äckligt :). Men tråkigt är det när allt man serverar är fel. Trots att hon måste smaka varje gång blir det tjafs. Även tvillingarna är ju kinkiga på mat och har alltid varit. Burkmat har vi aldrig fått ner. Just nu är det potatis de också ratar så ikväll när de smakat satt båda två och skrek rakt ut. Jag som tyckte jag varit smart och mosat ner den i såsen. Men det gick icke!
Slutade med att jag värmde annan mat till alla 3. Händer inte ofta i det huset men ikväll kände jag att det var ju inte deras fel att maten blev sen och att de var alldeles för trötta. 
Slutade iaf med att vi la 3 barn sen åt vi vuxna för att få någon lugn och ro alls så har vi myst med Felicia sen. 

Nu är det snart dags att avsluta dagen och komma i säng så vi orkar med morgondagen. Går och funderar på ett samtal jag fick häromdagen angående framtida jobb. Måste bestämma mig tills imorgon. Vet ej om jag ska hoppa på eller ej, det där med självförtroendet och vad man klarar av... Men är kul och peppande när folk tror på en. Ska nog sova på saken och intala mig att jag klarar det! :) 
Ibland måste man ju utmana sig själv lite i livet. 

Hoppas ni alla har en trevlig helg! Imorgon firar vi alla pappor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar