lördag 7 april 2018

Utedag!

Idag har vi varit ute större delen av dagen och njutit av våren som man ju måste säga har kommit nu. Felicia hade kompis och barnen bara lekte och lekte i timmar!

Jag och Björn har fixat och donat med det som går när det fortfarande är fruset i marken. Björn har skurat uppfarten från skräp och mossa med högtryckstvätten,räfsat och klippt häcken och träd så nu väntar vi på att få lämna ris och grenar vid valborgselden. 

Jag har klippt ner gamla växter i rabatter, räfsat och varit till handelsträdgården och köpt lite vårblommor som jag planterat på några ställen. Äntligen!

Vi passade också på att tända grillen och grilla korv med bröd till lunch. Uppskattat med utelunch både av vuxna och barn!

På trädgården hittade jag dessa hus! Jag har redan till fjärilar, bin, nyckelpiga och fågel. Men nu blev jag sugen på ett till ☺️. Ekorre lät ju mysigt! Men några bålgetingar eller fladdermöss vet jag inte om jag vill ha bo hos oss 😯. 

Utefixet fortsätter en annan dag, för det tar ju aldrig slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar