fredag 15 maj 2015

Semester!

Jag skrev ju att vi varit iväg på en liten semester och tänkte nu bjuda på några bilder. 

Vi har varit iväg med Björns föräldrars husvagn i 4 nätter. Felicia har tjatat om husvagn sen förra sommaren så nu tänkte vi passa på eftersom vi inte kommer tordas åka iväg i sommar. Varken före eller efter födsel. 
Däremot blev inte semestern så lång som den var tänkt från början för min kropp sa ifrån. Men några dagar i Ullared hann vi med! Tanken var att sedan fortsätta till Astris Lindgrens värld och Kolmården men båda ställena innebär ju mycket promenader och det klarade inte min kropp just nu. Dessa ställen får vi ta som dagsutflykter senare istället. 


Barnen var iaf supernöjda att få bo i husvagn och ville inte åka hem! Tre shoppingeftermiddagar inne på gekås gillade de också!


Jag och Björn har ju sen vi blev tillsammans för 7 år sen åkt 2ggr om året vår och höst och trodde först inte de skulle bli av denna vår. Men då bestämde vi oss för husvagn eftersom det var en del vi behöver till tvillingarna. Annars brukar vi också ha barnvakt när vi åker och ta allt på en dag men nu tog vi med barnen och delade upp det på flera vilket var skönt både för dem och mig. Verkligen ingen stress och väldigt lite folk eftersom det var vardagar. 


Lite regn fick vi under semestern men tjejerna var mest lyckliga att få använda paraplyer:

Morgonbus:

På väg in för shopping:

Lite muta blev det ibland :). Bra med fritt wi-fi där inne så man kunde titta på Pippi en stund:

Lite mat blev det med såklart!:

Och flera av dagarna sov Emilia middag i vagnen. Jobbigt att handla! Men bra när vi handlade mjuka saker:

Emilia hade namnsdag i husvagnen så det blev några presenter på morgonen:

Väl hemma hade tjejerna saknat sitt lego så de lekte som två ljus trots att vi kom hem sent:


All shopping får jag visa lite vartefter då det är ett antal kassar som följde med hem :). 
Med två A4-sidors lista som vi hade med oss så blev det ganska fullt i både husvagn och takbox. Allt från kläder till saker till tvillingarna till presenter och saker till trädgården fick följa med hem. 
Visar lite vartefter jag packar upp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar