fredag 22 januari 2016

Klippning, fix och bubbies.

Äntligen i säng efter en lång dag!! Den har gått i ett!

Började dagen med att gå upp tidigt och dra alla barnen ur sängen. Klipptid i Vingåker klockan nio. Vet inte hur jag tänkte när jag bokade och utan Björn hemma till hjälp. Men iväg kom vi, i tid!! Var där före vår tid och kunde lugnt landa innanför dörren. Skönt! Sen kom min snälla mamma och mötte upp som hjälp. Vi klippte alla luggar och jag färgade utväxten. Så skönt. Vill vara lite fin till barnvälsignelsen nästa helg. 
Efter följde mamma med oss hemåt och vi kunde uträtta lite ärenden på vägen. 
Hemma blev det lunch och massa pyssel. Mamma hjälpte mig med allt möjligt och med barnen och till kvällen kom pappa också och vi hade fredagsmys. Tacos och barnen blev överlyckliga! De vräkte i sig. 
Efteråt testade vi en ny efterrätt. Bubbies:
Något från Hawaii

Bild från Google. 

Bild från Google. 

De var lite speciella men goda. Vi testade flera olika smaker. Det är rispasta med glass inuti som ligger fryst. Sen tinar man dem cirka 10 minuter innan man äter dem. De var helt okej faktiskt!! Emilia åt dem med god aptit, Felicia ville bara ha glassen inuti. 

Barnen avslutade sen kvällen med fångarna på fortet och myste. 
Nu blir det en helg full av bakning och pyssel till nästa helg!
Godnatt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar