tisdag 19 januari 2016

Tankar om träning just nu.

Ligger nerkrupen lite småfrusen i sängen för natten. Självklart är vetekudden med! Ni som känner mig vet ;). Är lite extra frusen ikväll efter en em/kväll i badhuset. Man blir så skönt trött när man kommer hem. Är även lite extra trött i kroppen ikväll då vi också passade på att träna. 


Både jag och Björn ska försöka få igång lite träning har vi tänkt. Inte det allra lättaste att få tiden att räcka till med alla barnen och allt annat men vi ska iaf försöka, på ett för oss lite nytt sätt. Eftersom vi inte vill lämna bort barnen för att träna så ska vi försöka göra det lite mer hemma och spontant. Björn har gjort ett minihemmagym med lite maskiner så han kan träna när barnen lagt sig och slippa åka iväg. Då sparar han massor med tid och slipper planera. Vi kom också på att när vi nu köpte årskort i badhuset så ingår gymet där.
 
Så som ikväll var vi till badhuset för Felicias plask och lek började då passade vi båda på att både simma och sen ta en liten stund i gymet. Perfekt när vi ändå var på plats och "gratis" eftersom vi inte visste det när vi köpte korten. Från och med nästa vecka börjar även bebisarna på babysim så vi kommer ju ända vara där minst en gång i veckan ett tag framöver. 


Jag törs inte börja träna så hårt än, när jag fått Emilia sa bm att jag helst skulle vänta ett år med att träna och denna gång har jag ju burit och fött två. Men känner att jag måste börja röra lite på mig. Simmade när vi var till badhuset i fredags och idag och tog även en stund på crosstrainern i gymet så får jag öka sakta sen när jag ser hur det känns. Oroar mig lite för att foglossningen ska komma tillbaka om jag kör för hårt. 
Har även börjat lite med mammamage-appen för jag känner att jag behöver träna upp magen och ryggen framförallt. Skulle möjligen behöva gå ner något kilo till också. men känner mest att jag behöver forma kroppen. Så då känns det som att det är mer träning än kost som gäller. Även om det såklart hör ihop. Är inte så duktig på träning men provar mig fram lite och känner på att kroppen håller så länge. 
Nu är det dags för lite vila och sömn för kroppen :). Godnatt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar