lördag 20 april 2013

Beräknad födelse.

Jaha då var det kväll här och inget spår av bebis än. Beräknat datum är ju idag men vad jag läste är det tydligen bara 5% som föds på beräknad dag så jag har inte trott så mycket på att den ska komma idag. Gick ju över med Felicia så jag har sagt att det skulle bli samma nu, frågan är bara hur många dagar?!
Jag har satsat på den 23e på tisdag för att det är Björns namnsdag och F föddes på Bs andra namnsdag så det vore ju ett kul sammanträffande!
Mig gör det inte så mycket att gå över tiden, är lite smånervös för förlossningen, men samtidigt så måste den ju ske nån gång.
Vore på ett sätt bra om det blev snart, för det känns tungt att orka med hem och F själv i flera veckor till eftersom det är tänkt att Björn ska tillbaka till jobbet på måndag.
Hjärnskakningen var verkligen inte kul, men det har varit himla skönt att ha honom hemma hela veckan!

Dagen idag annars har mest bestått av familjemys, vi har varit ute en hel del och bl.a planterat ett japanskt körsbärsträd(ett sånt fint rosa) som jag fick av Bs föräldrar i födelsedagspresent.
Sen har kvällen bestått av födelsedagskalas för Bs mamma som fyller på måndag. Kan kanske bli en bebis i present till Farmor?!
Felicia tyckte det var jättekul med kalas och få träffa alla, hon lekte också för fullt med Bs kusin Bea som är lite äldre än F, de hade så kul!

Nu har vi landat i soffan hemma och ska snart inta sängen och ladda för imorgon. Om väderprognosen stämmer ska det bli ännu varmare och finare väder imorgon så då blir det utedag om inte bebisen tänker komma ut.
Vi har en massa växter kvar att plantera, så jag får väl peka och Björn gräva :).
På tal om det drog vi i sista minuten ikväll in till Coop för att köpa jord till imorgon. Ville ha hela dagen hemma.
Tjejen i kassan hade tittat lite konstigt på Björn när han 5minuter innan stängning glider upp med den största vagnen i kassan med endast 1 liter fil och en chokladkaka :). Sen säger han 10 säckar jord och då förstod hon nog vad den stora vagnen var till för men tyckte nog tidpunkten var lite underlig :).
Nu har vi iaf jord så vi klarar oss en liten stund!

Nu ska jag vara lite social med Björn innan det är sovdags!
Hoppas att ni också har en fin solig helg!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar