torsdag 23 maj 2013

Första dagen.

Tar en välförtjänt paus i soffan medan mina två små hjärtan fortfarande sover. 

Första dagen ensam hemma med båda och jag törs knappt säga det men det har gått över förväntan!

Började men en kanonnatt! F somnade nästan på en gång vi fick bara gå in en gång och sen somnade E vid elva. Hon sov sen hela natten ända till halv sex vilket var perfekt för då skulle Björns klocka ringa. Trodde det var dags för amning men med nappen somnade hon om och vaknade igen vid sju. 
Då blev det mat och under tiden jag ammade vaknade Felicia och kom in till oss och myste. 
E somnade sen om och jag och F tittade på film en liten stund innan frukost. 
Förmiddagen rullade sen på med städning och plock tills E vaknade strax före tolv, var också perfekt för då kunde hon äta och sen jag och F i lugn och ro. 
Efter lunch somnade båda barnen och sover som sagt än, men tror att de båda börjar vakna till nu. 
Har hunnit med massor idag, plockat undan i nästan hela huset, städat toaletterna, vikt två maskiner tvätt och dammsugit halva huset. Andra halvan blir när tjejerna vaknat. 
Har också hunnit kika lite i reklam och på blocket, finns så mycket kul till trädgården! Har massor med projekt jag vill göra och köra igång med, men mina idéer och pengarna man får av att vara föräldraledig går inte riktigt ihop. :)
Men planera och drömma kan man ju så vet man hur man vill ha det sen när pengarna förhoppningsvis rullar in!

Nu väntas B hem om bara en liten stund, så skönt men måste säga att första dagen utan honom blev klart godkänd. Sen får vi se hur nästa blir!
Nu ropar E lite grann, dags för matning!

1 kommentar: