fredag 17 maj 2013

Jobbig kväll, bra natt.

Igår kväll var första gången för mig att ha båda tjejerna själv hemma medan Björn skulle på fotbollsträning. 
Det gick lite sådär, var glad när Björn kom hem igen :). 

För det första hade Emilia igår en väldigt vaken dag. Sov knappt ingenting alls på hela dagen, hon som brukar sova långa pass i sträck hela dagen. 
Även kvällen fortsatte hon att vara vaken mest hela tiden och ville bara äta. Hon åt några minuter, somnade, jag la ner henne och hon sov max 5 minuter och sen började det om igen. 
På de minuterna E sov skulle jag försöka få Felicia i säng, det gick okej med alla förberedelser som välling, tandborstning osv men när jag skulle lägga henne var E hungrig och bara skrek så F kom inte alls till ro. Dessutom har vi igen tagit bort Fs sängsida så hon kan själv hoppa ur sängen. 
Så den lilla skrek och den stora bara smet ur sängen och skulle inte sova. F var ledsen, frågade efter pappa och jag fick inte stänga dörren som vi brukar göra. Krånglade med henne en stund med en skrikandes E men till slut var jag ju tvungen att sätta mig och amma. Så då passade F på att komma upp medan jag satt fast i soffan och vägrade gå tillbaka till sängen.
När väl E ätit klart fick jag krångla ett tag till och sen kom Björn hem. Då blev F lugnare och vi fick henne till slut att somna. 

E ville fortfarande bara somna när hon åt så då kom vi på att vi hade mjölk från morgonen som vi kunde ge henne i flaska för då somnar hon inte lika lätt. Det gick bra, hon åt och blev proppmätt och somnade sen som en stock för natten. 

Natten blev sen kanon, båda tjejerna sov hela natten. E mellan 23 och 06 sen åt hon lite och sov vidare flera timmar till. F vaknade tjugo över sju och då tog Björn henne och jag fick sovmorgon. 

Nu får vi se hur den här dagen blir, om E tänker sova nått idag. Jag minns att F st en väldigt vaken tjej när hon var liten, sov nästan ingenting på dagarna men sov istället hela nätterna. Vi får se om lillasyster tänker bli likadan. 

Sötaste lillasyster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar