torsdag 8 oktober 2015

Sjuka, foton, fika och nissedörr!

Snart helg igen, helt sjukt vad veckorna springer på. Känns som att jag skriver det varje gång men det känns verkligen som att de här dryga två åren som jag ska vara hemma(minst), bara kommer flyga iväg! Snart kommer tvillingarna vara lika stora som Emilia är nu :). 


På tal om Emilia så är hon tyvärr sjuk, fick feber igår. Hon sover än idag men hon kändes varm i natt när jag var in till henne. Så blir ingen gympa ikväll för henne, jag hoppas vi kommer iväg med Felicia någon av oss.


Annars igår har vi trevligt fikafrämmande. Mamma och hennes vän Eva var här. Barnen fick så fina presenter(kom på i denna stund att jag inte fotat dem, ska se om det hinns med sen!). Det var iaf muminfigurer till de stora tjejerna och spargrisar i form av prinsessgrodor till de små!
När de var här blev det också en spontan fotografering:
Alla mina fyra små älsklingar!

Blev även några på bara de minsta när de stora hade tappat tålamodet!

De satt riktigt bra själva i soffan nu :)


På tal om foto så måste jag ta tag i och ringa Per-Arne och boka tid så de kommer med i tidningen, mycket i mitt huvud nu...... Kläder till foto till tidning/ev fototapet, planering, av barnvälsignelse, julklappar, planering inför helgens äventyr och mycket mer.. 
Fick dessutom ett superbra tips av min vän Hanna igår till barnen som jag nu också har i huvudet, en nissedörr:
En dörr man kan sätta på väggen inne och pynta runt och sen kan det varje morgon ha hänt något till barnen. T.ex. att nissen bakat pepparkakor hela natten och lämnat några, behöver hjälp med att leta efter saker eller att barnen får ställa ett glas mjölk där och det är urdrucket på morgonen. Ja vad som helst, kanske små paket eller så. Blev jättesugen men nu gäller det bara att sätta igång fantasin! Hjälp mig gärna med roliga saker man kan hitta på som passar mina stora barn??! (2,5 och 4). 

När jag googlade runt på nissedörr hittade jag ännu en kul sak som jag eventuellt spinner vidare på också om orken håller i:
Nissen har flyttat ut i trädgården under sommaren. 


Jag som älskar trädgård måste väl ha en Nisse bo i trädgården eller hur?! :) får se om jag får till juldörren inne och hur det uppskattas av barnen, om den sen ska få flytta ut. 

Juldörrren ska tydligen finnas på gekås Ullared, men såg den även på panduro där man får måla den själv. Där fanns även andra roliga tillbehör så som spark, tofflor, skidor m.m. 

Får se vad det blir av detta :)

1 kommentar:

  1. Hej! Har just köpt en nissedörr o googlade för att få hjälp M vad man kan göra... Vad gjorde ni förra året?

    SvaraRadera