fredag 11 mars 2016

Barn i säng.

Har en gosing bredvid mig:
Malwina vaknade tidigt idag och åt och somnade sen bredvid mig. 

Händer ju inte ofta hos oss att barnen sover i sängen så imorse när Malwina somnade var det så mysigt så hon fick ligga kvar. Annars brukar vi alltid bära tillbaka. Vi har inte haft någon av barnen en hel natt i vår säng sen vi fick barn. Visst är det mysigt och sova med dem men vi har valt det så och det har fungerat hur bra som helst hitills med alla. 
I vårt fall tror jag alla sover bäst så både barn och vuxna. Plus att med många barn måste man ju tänka på varandra, jag och Björn med och vi tycker om att mysa och sova nära ihop vilket kan vara svårt med barnen i sängen. Plus att kunna ligga och mysa och titta på film innan man somnar utan att störa barnen. 
Sen är det självklart att det är mysigt så här på morgonen att sova med dem en stund eller när de sover middag. 
Vi får se helt enkelt hur länge det håller med nätterna men än så länge ropar de stora om det är något och ligger kvar. Själv vet jag ju att jag vandrade till mamma och pappa jämt. Men barn är ju olika, tvillingarna kanske kommer bli som jag, det får vi ju se :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar