måndag 7 mars 2016

En liten uppdatering!

Åh jag hinner verkligen inte med bloggen!
Har hur mycket som helst jag vill berätta och visa men jag hinner inte. 
Min bloggtid brukar ju vara vid läggdags men efter snart 2 veckors snorande på tvillingarna med väldigt jobbiga nätter så har jag tagit kvällarna till att sova istället. 


Har också startat upp med Tupperware igen så det tar också lite av min tid nu. Har varit hos två värdinnor förra veckan och det är såå kul att vara igång igen!
Jag hoppas på att få in fler demon så jag får fortsätta. 


Tiden springer på här hemma och vi njuter av att vara hemma, längtar efter våren! Bakslag i natt dock med vitt ute när vi vaknade. 


Felicia är på Kyrkis idag och är så lycklig, annars är det mycket i hennes huvud just nu. Det diskuteras allt från vad hon ska bli när hon blir stor till vart hon ska bo då till massa andra funderingar om allt möjligt. Hon tränar för fullt på klockan och börjar kunna hela timmar och ibland halv och kvart. Hon börjar också intressera sig för länder och dess flaggor. Så jordgloben från farmor kommer mer och mer till användning! Hon kan nu peka ut Sverige och Norge och hennes favorit, Australien! Sen tränar vi på flera :). 
Hon tränar också för fullt på läsning och skrivning. Hon älskar att ljuda fram bokstäver och jämnför ord med varandra om de börjar på samma bokstav osv. Skriva sms till vänner och kusinerna älskar hon!! Bra träning för henne är det också. 


Emilia är i sin egen lilla värld och försöker hänga på storasyster i det mesta!!
Hon älskar dans och går runt och leker ballerina hela tiden! Gärna i någon av alla sin prinsessklänningar som hon har!
Hon har även kärat ner sig i Barbie! Jag tog ner ett litet barbiehus efter mig från vinden. Egentligen lite tänkt till Felicia men det var Emilia som fastnade för det och sitter med det varenda dag och leker och leker. De stora tjejerna har ju alltid lekt bra tillsammans men nu börjar de också leka bra var för sig. 


Tvillingarna har ni ju sett lite bilder på, de rör sig för fullt!! Kryper, sitter, klättrar och står. Överallt!! Tyvärr är de ju inte jättestadiga än så det blir lite bulor och fall på köpet. 
Oftas jobbar de i team:

De gör så gott som allt tillsammans! Vilket för mig är ganska bra då de iaf oftast är på samma ställe i huset. 
De är ganska jämna i utvecklingen även om Josephina fortfarande är lite snabbare i ålandet. Och Malwina har lärt sig sätta sig själv:
Favoriten annars är att skjuta saker fram för sig och gå på knä(ibland fötter) efter. Allt från dammsugare till tvättkorgar fungerar. Bara de rullar eller skjuts framåt :). 


Annars här hemma fortsätter projekten. En grind ska byggas i mitten av huset ungefär, så tvillingarna inte kan krypa in i de stora tjejernas rum och toaletterna. Visst kan tjejerna stänga dörrarna men då är klämrisken stor när de springer ut och in, Josephina har redan varit där med ett finger....
Vi ska också dela av vardagsrummet till ett extra rum, så vi får ett sovrum till åt barnen. Tvillingarna växer snart ur sitt "rum". Förra ägarna till huset hade så så vi hoppas det ska bli bra. Tanken är att Felicia ska flytta in dit så vi har sagt tills hon fyller 5. Så till sommaren hoppas vi det ska vara klart. I helgen möblerade vi om vardagsrummet så det är fritt där väggen ska stå. Så vi kan nu börja mäta och räkna på vad som behöver köpas. 

Den här våren går nog den med :). Blir lite av varje, förutom byggande blir det en del kalas, teater, semester och mycket mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar