torsdag 8 september 2016

Slängde ihop en lunch.

Igår åt vi pannkaka vilket innebär barnens favorit och inga matlådor till nästa dag. Var därför tvungen att få ihop något till lunch och är less på de vanliga nödrätterna så som pasta, korv, köttbullar, fiskbullar osv. Men de går ju så himla fort så de brukar vara smidiga. 

Men idag fick jag för mig att göra något annat och som också behövde gå fort! Plockade fram vår microgourmet från Tupperware som man använder för ångkokning i micron. 
Ångkokning av maten är bra och sund för att det kräver inget fett samtidigt som näringsämnen, fettsyror och vitaminer bevaras. 

Jag skalade lite potatis och morötter som jag delade i mindre bitar och la i den stora behållaren och sen tog jag ett fiskblock ut frysen som jag delade och la på nästa fat. Sen in med allt samtidigt i micron i 30 min. 




Och så gott blev det! Alla barnen förutom Emilia åt. Men hon äter ingenting just nu. Speciellt inte potatis. Felicia tyckte det var så gott så hon ville äta det igen. Bra betyg!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar