måndag 17 december 2012

Besök hos barnmorskan!

Idag stod besök hos barnmorskan på schemat! Björn hade tagit ledigt för att följa med.
Idag fick vi för första gången lyssna på bebisen hjärtljud och hon mätte magen.
Hjärtljuden låg på 156 så det var bra, enligt vissa teorier sägs det att det betyder att det är en tjej men vi vill inte veta så vi får se. Magmåttet var också bra men tydligen hade jag en stor mage, men vi kan inte se hur den ligger på kurvan än då vi var där lite tidigare för att inte hamna mitt i julveckorna. Vi får väl se hur stor jag ska bli innan vi har gått tiden ut :).
När vi var färdiga passade vi på att hälsa på Felicias morfar som jobbar på BVC vägg i vägg, där tyckte Felicia att det fanns många roliga leksaker. Tyvärr glömde jag mobilen hemma idag så det blev inga kort tagna.
I samma hus bor också min farmor så även där gjorde vi ett besök för lite lunch. Det var uppskattat, hon blev väldigt glad över vårt överraskningsbesök!
Sen åkte vi vidare för att kika lite efter de sista julklapparna. Snart är vi färdiga, så skönt!
Resten av dagen har vi tillbringat hemma. Felicia har varit sjuk i några dagar och är fortfarande lite hängig så det blev en hel del mys i soffan framför Pippi som är nya storfavoriten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar