torsdag 31 januari 2013

Förvärkar??

Här hemma försöker jag sysselsätta Felicia så gott jag kan. Hade en hemsk natt och morgon med ordentliga förvärkar eller sammandragningar eller vad det kallas?!
Hade jag inte bara varit i vecka 29 trodde jag i morse att det hade varit dags för förlossning.
Vaknade av världens kramper i magen som kom med jämna mellanrum.
Fick lov och kika på nätet på olika sidor vad det var för det här var inget jag hade med F i magen.
Av vad jag kunde få fram är det tydligen vanligt för omföderskor. Någon som känner igen sig??
Det har iaf lugnat sig lite nu under dagen när jag vilat vilket verkar det vara det enda som hjälper. Känner dock fortfarande av det då och då och framförallt vid lyft. Tydligen ska det kunna komma och gå lite som det vill så vi får se vad som händer. Blir det värre blir det till att ringa bm eller förlossningen. Jag hoppas jag slipper det.

Annars har jag idag också ringt på en dubbelvagn, men en hade hunnit före så vi är tvåa i kön. Håll tummarna att de första inte vill ha den!!

Här blir det lite stillsamma lekar:











1 kommentar:

  1. Jag har haft sammandragningar i några veckor nu. Får det flera ggr om dagen, mest på jobbet när jag lyfter eller böjer mig ner och när jag går promenader. Frågade min BM sist jag var där och hon sa att det var helt normalt så länge de inte gör ont (fast obehagligt kan det kännas) och de går över av vila.

    lindatunstrom.blogg.se

    SvaraRadera