måndag 28 januari 2013

Godnatt!

Kväll och båda mina hjärtan sover...
Jag hoppas det iaf, det är tyst ifrån Felicias rum. Bara Astrid Lindgrens röst hörs berätta Pippi där inne.

Felicia fick ju börja sova utan sängsida för drygt en vecka sen och det har gått lite upp och ner. De första fem dagarna gick det hur bra som helst, hon gick inte ur en enda gång utan att ropa på oss. Men sen kom hon ju på det där och började hoppa ur. Så i slutet på förra veckan fajtades vi en del och jag var nästan färdig att ge upp och tyckte att hon kanske trots allt inte var redo. Vissa eftermiddagar var det sånt bråk att hon till slut inte sov någon middag för att jag inte orkade få henne kvar i sängen.
Som tur var har Björn haft både lite mer ork och tålamod och fortsatte envisas med henne så nu under helgen har det vänt och börjat gå bättre igen.
Idag på em behövde jag inte jaga ett dugg hon somnade på första försöket. Så skönt!
Så nu håller jag tummarna för att det fortsätter i den här riktningen så att hon kan få en ny större säng tills Lilla oss i magen tänker kika ut!

Magen mår annars bara bra, växer så det knakar. Ligger över högsta kurvan så jag vet inte hur stor jag ska bli :) Har även fått foglossning vilket är mindre kul. Det hade jag aldrig med Felicia.

Nehe, dags och blunda så man hinner sova lite för imorgon väntar en lite intensivare dag med div upptåg.

Godnatt Allesammans!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar