onsdag 9 januari 2013

Tur och otur....

Precis hemkommen ifrån stan!
Äntligen hela glasögon igen!!
Som ni kanske läst var det en liten tjej som fick tag i mina glasögon före jul och sen dess har de varit prydda med en liten(läs stor) tejp runt ena skalmen. Så snyggt, eller inte.
Nu har jag iaf fått hjälp av synsam, världens service faktiskt!
Kom in i mellandagarna med trasiga glasögon och får då veta att jag inte kan göra några nya då jag är gravid. Tydligen ändras synen under graviditeten. Det hade jag inte en aning om!
Men iaf så var det inget alternativ förrän bebisen kommit ut så då till nästa problem. De säljer inte Calvin Klein längre som jag har mina bågar i.
Det betydde att de egentligen inte kan köpa in reservdelar heller, men så snäll som tjejen var i butiken ringde hon massa samtal och till slut hade hon trollat hem en skalm ifrån Holland. Den sista de hade! Och den var åt rätt håll, tur ska man ha ibland! Sen ringde de igår och sa att den hade kommit hem. Tycker det gick fort med helger och allt och hela kalaset gick på 550kr. Så värt det!
Blev också en lite sväng på stan för några ärenden innan jag åkte hem.

Hemma hade turen tyvärr inte hållt i sig. Pappa och Felicia skulle vara hemma och greja under tiden. Tråkigt nog hade Felicia fått tag i en glasskål som hon tappat i klinkersen och som gått i tusen bitar.
Så när jag kom hem var det en förtvivlad Felicia med glas i foten....
Som tur var att det var Björn som var hemma, jag som svimmar bara jag ser blod ungefär. Han var iaf jätteduktig och plockade ut glas och plåstrade om.
Så nu sitter jag och Felicia och myser i soffan med Pippi och russin medan Björn dammsuger för fullt i köket.
Så kan det gå.
Den här kvällen blev inte riktigt som vi tänkt oss.....

Kvällen igår var iaf bättre då bakade vi för fullt(vilket vi skulle gjort i kväll också, men känns som att det blir ändrade planer) tills vi ska ha främmande i helgen och då var Felicia med. Iaf efter att kakorna kommit in i ugnen, pappa fick lite konkurrens när skålen skulle slickas:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar