måndag 6 juni 2016

Buzzador - smoothies

Jag är buzzador vilket innebär att man får vara med och prova massor med roliga produkter och nyheter! Just nu buzzas Sempers nyhet smoothies för vuxna här hemma. 
Passade oss perfekt eftersom de också är glutenfria kunde Björn vara med och smaka. Även de som är laktos och vegan kan äta dessa. 

Vi fick prova tre olika smaker:

Vi har provat dessa hela familjen vid två tillfällen. 
Vi började med dem rumstempererade som man "ska" äta dem. Meningen är ju att man ska kunna äta dem på språng och ha med dem i väskan. 
Alla smoothiesarna är ju frukt och bär blandade med havre. Jag och Björn tyckte att konsistensen på den var väldigt speciell plus att det kändes lite konstigt att äta ur förpackningen som för oss med många småbarn är en "barnmatsförpackning" självklart är detta bara en vanesak. Som sagt gillade vi inte riktigt konsistensen då den är betydligt tjockare än en vanlig smoothie. Emilia (3år) tyckte de var supergoda. Hon dricker ju sådana där smoothies för barn för jämnan. Felicia (5år) var dock skeptiskt. Hon gillar annars även hon dem för barn. 
Vi bestämde oss för att spara hälften och la dem kallt i kylen för att prova dem igen. 

Vid nästa tillfälle provade vi dem kylskåpskalla. Då var de betydligt godare! Felicia ville denna gång inte smak alls men jag och Björn tyckte de var okej denna gång. Emilia tyckte de var lika goda fortfarande och slurpade i sig allt som var kvar i alla tre efter att vi andra smakat färdigt. 
Ska jag betygsätta smakerna tycker jag mango/passion var godast sen den med hallon och päron. Smaken med blåbär,äpple och mint kom varken jag eller Björn överens med alls. När vi frågade Emilia vilken som var godast var det allihop!! Så för henne kanske detta skulle vara ett bättre mellanmål än de för barn som kanske mättar ännu lite mer. 
Tror inte att jag och Björn kommer köpa dem till oss igen. 

Vill du också bli buzzador? Kontakta mig eller kommentera här med din mailadress så skickar jag en inbjudan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar