tisdag 28 juni 2016

Dagen, med sandaler, fotografering och loppis!

Stressmorgon för att vi skulle iväg med barnen till fotografen, fixa, packa, stryka klänningar. Ja, allt ni vet som jag kunde gjort dagen innan men såklart inte gjort.  
Mitt i allt beställde jag sandaler till tvillingarna. 
Förra veckan skickade jag efter några från H&M för att vi var för "snåla" för kavat. Vi satsade ju på riktiga kavatskor och kände därför att plånboken inte riktigt tillät sandaler därifrån också, MEN! Min snälla syster som var med när jag beställde sandalerna tipsade mig igår kväll om att kavat skulle rea sina idag.... Därför började rodda i morse med att hämta ut paketet med de andra sandalerna som jag inte hade hämtat ut än, mäta tvillingarnas fötter och höll på. Kom då på att jag ju inte alls ville ha de jag beställt utan skulle beställa kavats istället. Då fanns det helt plötsligt bara ett par kvar i bara en färg i deras storlek. Alltså inget att göra åt och det höll på att inte bli några nya sandaler. Men började då mitt i stressen söka runt och det slutade med ett par "billiga" från kavatrean och ett par "mindre billiga" från en annan skorea. Så nu är dessa iaf på väg hem till småtjejerna:
Så söta tycker jag!

Och de från H&M får glatt åka ner i påsen och återvända. Hoppas nu verkligen det funkar efter allt strul i morse. 


Efter en superstresssad morgon och överhoppad frukost(av mamman) satt vi iaf i bilen på väg till fotografen och vi kom i tid!!
Väl på plats lekte tjejerna för fullt:


Fotograferingen gick hur bra som helst!(tror jag). Har ju inte sett bilderna än, men barnen skötte sig jättebra. Inget skrik och bara glada. Ska bli så spännande att se resultatet. Ev den här veckan annars om några veckor skulle de vara klart. 


Efter fotot hade alla skött sig så bra så de stora barnen önskade McDonalds. Sagt och gjort blev det lunch där och vi mötte även upp mamma som följde med. Efter låång kö blev det till slut mat och alla var nöjda och glada. Här delade vi sen på oss och jag, mamma och Felicia tog en loppisrunda i stan med fika! 3 stycken hann vi med varav 2 nya stora som vi aldrig varit på förut. Mycket mysigt och en hel del fynd! Vi avslutade sen med en liten runda i andra affärer med!
Intensiv men kul dag så nu sover vi gott i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar