torsdag 14 februari 2013

Sjukan

Nu börjar jag bli pigg igen efter en vecka mer eller mindre i sängen.

Det började i fredags morse med världens yrsel och illamående. Låg i soffan hela dagen medan Felicia lekte och hade kramper i magen. Visste då inte vad det kunde vara om det var förvärkar igen eller något annat. När jag hade det sist gav det sig med vila men det gjorde det inte nu.
Björn var iaf snäll och kom hem tidigare så att han kunde ta Felicia och jag kunde flytta till sängen.
Till slut spydde jag men kramperna fortsatte. Pratade en sväng med förlossningen och de hade inte så mycket att säga. Lät som att de ville att jag skulle komma in om jag bott närmare men vi skulle avvakta och se om det ökade.
Spydde sen en gång till på kvällen men sen lugnade det sig.
Lördagen var jag helt slut, matt och mådde illa men behövde aldrig spy.
Sen fortsatte det några dagar med illamående och yrsel och med ett tryck över magen men det har nu blivit bättre.
Vet inte om det var magsjuka jag hade eller om det var graviditeten. Men riktigt dålig var jag iaf.
Blev lite rädd att det skulle sitta i ända fram till förlossningen men nu verkar det iaf ha vänt så det är skönt!

Har ju lite mer jag behöver hinna med innan det är dags! T.ex. Packa bb-väskan.....

1 kommentar:

  1. Jag spyr ibland, men jag tror att det är pga halsbrännan. Det känns som att det sitter en elefant på bröstkorgen ibland och när det är som värst kan jag spy och då blir det lite bättre. Men det kommer bara galla.

    lindatunstrom.blogg.se

    SvaraRadera