tisdag 5 november 2013

Fullspäckad dag med pappa hemma!!


Vi började dagen med barnsång. Efter lovet förra veckan var Felicia riktigt taggad. Hon sjöng och dansade och röjde med bästa kompisen Max. Emilia tyckte också det var väldigt kul idag, hon har ju lärt sig sitta sen sist så hon satt som ett ljus och spanade in Birgitta med gitarren. 

Efter sången gick vi en sväng till mitt jobb för att inhandla lite ingridenser till det jag ska ha med mig på en mammaträff imorgon. 
Emilia åkte kundkorg, det gillade hon och hon matchade ju den så snyggt! :)

Efter en stund tyckte hon däremot att det blev lite jobbigt med shoppandet och somnade :). 
Björn tyckte jag var väldigt elak som tog den här bilden innan jag lyfte upp henne. Men jag kunde bara inte låta bli, hon såg ju så söt ut! Hon är verkligen vår lilla sjusovare. 

Bilen fortsatte sen för lite andra ärenden och sen hem för lite lunch innan vi skulle vidare. 
2,5 årskontroll för Felicia stod på schemat. Den var här i Valla på BVC så det var inte så långt. Egentligen har hon inte riktigt åldern inne än men Siw hade mycket att göra innan jul så hon tyckte att vi kunde komma lite tidigare eftersom hon träffat F alla ggr vi varit där med E och sett att hon redan skulle klara allt. Så det blev ett stort MVG där vilket var skönt! 

Blev sen lite familjemys hemma och sen en långpromenad med Robert och Linda. Var skönt att komma ut och röra på sig lite. Var ute och gick med Linda igår med så kors i taket har jag nu gått två dagar i rad. Får försöka hålla i det här på nått sätt :). 
Har också träningsplaner på gång med Therese senare i veckan så det ser ju ljust ut! :). 
Efter promenaden blev det middagalagning för Björn och jag gjorde smörgåstårtor till morgondagen och mammaträffen
Nu ska de få stå och safta på sig tills imorgon. 
Har förresten ställt dem i nya bästa tårtboxen från Tupperware. 
Så nu kan de stå ovanpå varann när jag fraktar dem! Perfekt!
(Vill ni veta mer om denna produkt gå in på min grupp "Paulinas Tupperware" på Facebook.)

Kvällen har vi nu avslutat med middag och soffan och snart blir det sängen. 
Hoppas ni haft en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar