tisdag 12 november 2013

Sjukstugan fortsätter!

Ligger och frossar med två alvedon intagna. Den här sjukan är inge kul alltså. Men ska inte klaga, tycker mer synd om mina barn. Jag har dunderont i halsen och feber men de är genomförkylda, med snor, feber och kladdiga ögon. (Det kanske kommer på mig med). 
F är ganska pigg ändå och är duktig och ropar när hon vaknar och inte får upp ögonen. Jag skulle få lite lätt panik. Men hon kämpar på. 
Es kladdiga ögon kom efter eftermiddagssovningen så vi får se hur natten blir där. Hon har skrikit i sömnen några ggr redan. 
Mina små stackare, det gör ont i mammahjärtat.


Så skönt att vi har pappa hemma till hjälp imorgon, har varit riktigt tufft med orken idag. Den planerade Stockholmsresan blir ju inställd. Vilket den kanske hade blivit i vilket fall då det ju är tågkaos efter urspårningen. Så vi hade kanske inte tagit oss dit iaf. Vi får skjuta lite på den, var ju inget bokat just imorgon utan vi tänkte besöka Junibacken och handla lite julklappar. 
Såg på Facebook att det är ju "bara" sex veckor kvar nu. 
Jag längtar faktiskt, så kul nu när man har barn och se hur glada och förväntansfulla de är. F förstår ju så mycket mer i år, och väntar verkligen på tomten. Är ju snart dags att börja med adventskalendrarna som en första nedräkning!

Nehe, borde sova lite eftersom man aldrig vet hur natten blir. Brukar ju vara bästa medicinen också. Behöver verkligen bli frisk eftersom jag ska jobba på torsdag. Hoppas hoppas!

Godnatt till er!

Felicia hade picnic med min gamla docka Greta häromdagen. 
I sitt lilla kök på sitt rum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar