söndag 16 mars 2014

Helgen!

Denna helg har varit full av trevliga stunder men började igår morse med ett mindre trevligt strömavbrott i 4h. 

B hade gått upp tidigt för att mecka i garaget vilket inte gick när det blev helt svart. Strax därefter vaknade Felicia och ville ha välling och titta på tv och det gick ju inte heller med varken ström till micro eller tv. Hon blev arg och tyckte pappa kunde laga strömmen. Björn förklarade då att han inte kunde utan att el-gubbarna måste fixa det. Hon tyckte då att de kunde "tipa"(tejpa) strömmen!! :)

Med detta i huset så kunde inte jag heller sova så jag gick upp och Felicia tyckte jag kunde fixa. Erbjöd henne kall välling men det skulle hon minsann inte ha! Kom då på vår värmare vi har till glöggen på jul, så jag klättrade upp på vinden med ficklampa och som tur var hittade jag den:
2dl vatten tog inte särskilt lång tid att värma upp, så snart var iaf vällingen räddad!

Mitt problem när jag kom upp var att jag skulle iväg på demo och hade en del att förbereda som behövdes el till. Gick inget vidare men som tur var kom den tillbaka en liten stund innan jag skulle åka så jag hann fixa allt. 

Var sen iväg på en jättetrevlig demo i Katrineholm och levererade lite på vägen. Sen efteråt bar det av hem igen för att hämta familjen. 


Em och kvällen spenderade vi i Katrineholm tillsammans med tre andra familjer. Vi fyra mammor umgicks mycket när våra stora var små och nu har tre av oss fått småsyskon. Så det blev en hel kväll full av lek och mys. Vi åt gott och hade jättetrevligt! Felicia tyckte det var hur kul som helst att få leka med alla barnen och somnade gott i bilen på väg hem, så även Emilia!

Natten sen var desto oroligare, E ropade första delen av natten och sen F andra. Men de tog de igen med sovmorgon till tjugo över nio båda två så det var vi glada för. 


Idag söndag kom barnens mormor och morfar över till Fs lycka! Det var det första hon frågade efter när hon vaknade i morse. 

Pappa var snäll och hjälpte oss att klippa fruktträden så han och Björn har varit ute i trädgården hela dagen. Det blev så fint och nu hoppas vi på mycket frukt. Mamma var snäll och hjälpte mig med massor inne!


När de inte hjälpte oss passade Felicia på att sno lite tid med dem. Spel är ju en storfavorit här hemma så det blev det med båda:
Små grodorna med mormor. 

Och bajsspelet med morfar!


Tack snälla mamma och pappa för all hjälp idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar