söndag 9 mars 2014

Vårtecken hos mormor och morfar!

Dagen idag blev inte riktigt som planerat men den blev bra ändå :). 
Björn åkte iväg i morse för att laga sin pappas bil och efter en del strul där som drog ut på tiden så bestämde jag och barnen oss för att åka till min mamma och pappa. Felicia har pratat så om att åka till mormor och morfar.   


Sagt och gjort packade vi in oss i bilen. Där blev det först frukost och sen lite lek inne. Sen tog vi på oss och gick ut i solen en sväng. Så härligt med vår på landet. Det saknar man ibland sen man själv växte upp :). 

Ute hittade vi massor med vårtecken!
Vi plockade blåsippor med mormor. 

Vi gick också en promenad efter dikena för att titta efter tussilago. Men det hittade vi inga. 

Morfar letade fram min och systrarnas gamla vagn eftersom jag inte fick med våran. Där satt Emilia bra! Och även Felicia som senare kröp upp och somnade i den. 

Med oss på promenaden var deras katt Hugo!

En hel del fjärilar såg vi. Dessa solade sig i gräset. Citronfjärilar såg vi en del också. 

Vi kikade in myrstacken där myrorna hade vaknat efter vintern. Där var det full aktivitet!

Vitsippsknoppar hittade vi också!

Sen blev det lunch/fika utomhus! Premiär! Så mysigt. 

Emilia var också ute och gick mormor och morfars trädgård. 


Sen dog tyvärr min telefon så några fler fina vårbilder blev det inte. Men vi hoppas på fler sådana här fina vårdagar!
Vi fick med oss lite vår hem också, mamma skickade med en bukett blåsippor som står på köksbordet!! Plus att en humla surrade förbi utanför fönstret. Jag tror bestämt våren är här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar