lördag 1 mars 2014

Sjukläge!

Här är det fortfarande magsjukt hos oss alla. Blev en kaosnatt natten som var...
F var väldigt duktig och ropade men vi lyckades ändå inte rädda sängen alla ggr så efter några byten av sängkläder hamnade hon i vår säng. Hon ville egentligen sova i sin men vi orkade inte byta och springa mer. Så efter över 2,5 år har nu Felicia sovit sin första iaf halva natt i vår säng. Ovant för oss alla. Men nu är hennes säng nybäddad igen så ikväll får hon iaf somna i sin säng igen. Det har hon pratat om hela dagen. Så skönt att hon känner sig så hemma i sin säng. 
F är annars ganska pigg men har kräkts några ggr och så. Hon tog även en sovstund på soffan förut. 
E är den piggaste av oss så det är svårt för oss andra att aktivera henne. Däremot bajsade hon ner sig rejält nu på sen em så vi får väl se vad det blir av det. Hon ätet iaf duktigt och nu sover hon i sin säng. Hon skötte sig exemplariskt natten som var och ropade inte en enda gång. Vilket var skönt då vi andra tre hade fullt upp ändå. 
Jag och B är väl de som är sämst. Vi orkar absolut ingenting. Försöker serva barnen så gott det går mellan kräk och toabesök. Men bättre har det iaf blivit med större mellanrum så jag hoppas det är på väg bort. Bs mamma var snäll och handlade lite så vi klarar oss lite till. 


Nu är vi tre vakna nerbäddad i soffan framför melodifestivalen. De som känner mig vet ju att min stora favorit tävlar ikväll så här ska röstas om jag orkar så länge...


Bjuder på en bild från förut ikväll:
Felicia kom och visade vilken fin gubbe hon ritat på sin ritplatta. Med både armar ben och hår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar