lördag 26 september 2015

Frukostdiskussioner.

Jag och Felicia åt frukost ensamma och pratade om diverse saker. 

Hon började prata om att hon skulle vilja ha ett djur. Gärna en hund. Jag försöker förklara för henne att pappa är ju allergisk. 
Jag: Men det går ju inte då kan ju inte pappa bo här!
Hon tänker en stund. 
Felicia: Fast det vill ju Emilia!! Hon vill ha pappa hemma!
Jag: Vill inte du det då??
Felicia: Jooo......

Roligt att hon i första hand tänkte på Emilia som frågar efter sin pappa varenda dag han är på jobbet och frågar flera ggr om dagen när pappa ska komma hem!


En stund senare pratar vi om att hon ska på kalas till farfar idag och jag undrar om hon tror att hon får något gott fika där.
Felicia: jag tror farfar vill ha gräddtårta! Med gröt i! Farfar gillar gröt!!!

Kunde bli en spännande tårta! :)


Nu är det dags att ladda för lite jobb på loppan en stund. Idag ska allt packas ner till alla som sålt. Så får vi se när vi är klara om jag också hinner vara med och kalasa lite. 

Ha en fin dag och en trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar