fredag 4 september 2015

Här hemma rullar bara tiden på!!



Har nu varit hemma ännu en vecka själv med alla barnen och det går riktigt bra! Iaf än så länge!  
Är så skönt att det inte blev så som alla negativa sa, att det skulle vara för jobbigt osv. Känns bra att det än så länge faktiskt blivit så som vi trodde! Visst är det mycket och det går i ett men när man bara släpper alla måsten så går det riktigt bra. Är nog mycket inställningen som gör det!


Vi börjar få in lite rutiner och oftast sover de minsta mycket på förmiddagarna så då hinner jag faktiskt lite grann om jag bara sätter fart. Mitt dagliga mål är en tvätt och en diskmaskin(resten är plus). Men oftast hinner jag två tvättar(vet faktiskt inte när jag var så här ikapp med tvätten senast), ibland är faktiskt en av varje igång redan innan nio. Det är såå skönt att vara pigg igen! Enda fördelen att må så dåligt under graviditeten, att man uppskattar energin så mycket efteråt. Då spelar det ingen roll om man får lite för lite sömn. 


På tal om det har vi det ganska bra på den fronten med. Tvillingarna har ju i snitt vaknat varsin gång per natt sen de kom. Ibland vaknar de samtidigt ibland inte. Båda har hitills sovit 8-9h någon gång ibland men i natt hände det samtidigt! Blev förvånad när jag vaknade och det var morgon! Första natten med sammanhängande sömn!! 

Detta passade jag på att utnyttja genom att gå upp redan med Björn. Satte mig vid datorn och grejade med foton. 


Jag är sådan som vill framkalla, både till oss och till egna album till barnen. Problemet är att vår dator pajjade för ett tag sen och alla foton försvann. Har fått tillbaka en del men helt huller om buller och utan datummärkning så mer eller mindre kaos. Därför har jag dragit på framkallningen och ligger nu långt efter!
Nu har jag iaf börjat ta tag i det igen, men det kommer gå åt fler tidiga morgnar innan barnen vaknar. Det är ganska skönt att göra det i lugn och ro. 

Ska iaf börja framkalla från tvillingarnas föddes nu på en gång och lägga i högar, annars kommer jag aldrig komma ihåg vem som är vem på korten när jag kommer ikapp :). Så får jag ta glappet emellan sen. 


Idag annars så har de stora lekt på, när Björn kom hem lagade hela familjen mat tillsammans. Barnen fick hjälpa till och tyckte det var så kul! 

Just nu är det mest mys. Jag och Björn med tvillingarna i soffan framför Dobidoo, Felicia i vår säng framför fångarna på fortet och Emilia sover efter att hon och jag har myst med sagor i hennes säng. En skön fredagkväll helt enkelt! Nu laddar vi för helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar