onsdag 16 september 2015

Namn!

Det här med namn är ju inte det lättaste. Från att bebisarna föds har man ju 3 månader på sig att skicka in vad barnen ska heta. 
Idag kom äntligen vårt brev på lådan!


Vi har diskuterat fram och tillbaka och eftersom vi redan hade två tjejer innan tvillingarna som vi redan tagit många namn till var det lite extra svårt, men alla fick vara med och bestämma lite :). 


Felicia sa ju redan innan de kom att de skulle heta Elsa och Hasse! Och självklart när det blev två tjejer så var favoriterna Elsa och Anna från frost. Dessa namn var inga vi ville ha som första namn då vi har långa namn på de andra. 


Redan på BB bestämde vi ju Malwina och Josephina. Björn bestämde M och jag J. Sen när vi pratat andra namn ville vi gärna ha släktnamn för det har vi till de stora och så vi visste vi att de skulle ha tre namn totalt, precis som systrarna. Björn tyckte absolut att vi skulle ha mitt namn med och efter att ha tittat i släkten fanns även barnens favoritnamn med! 


När vi kom till efternamn var svaret självklart! De andra barnen har Björns efternamn så det var redan klart här med. Tanken är att jag också ska få hans namn den dagen ekonomin tillåter :)

Till slut blev resultat som ligger på lådan:

Malwina Elsa Paulina Björklind
(Elsa från Björns sida och Paulina efter mig och tidigare från min sida med). 

Josephina Anna Elvira Björklind
(Anna heter många i släkten och Elvira från min sida). 


Så får vi hoppas tjejerna själva är nöjda med sina namn sen. 

Mys med mormor som heter Ann-Charlotte. Ena anledningen till att vi valde Anna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar