onsdag 9 september 2015

Sitter och har en lugn stund igen!


Njuter av att bara vara hemma och mysa med barnen. Inga måsten och inga tider att passa. Än så länge är jag så glad att de är hemma allihopa! Märker på Felicia den dagen hon varit på kyrkis hur trött hon är. Trött och lättretad. Jobbigt om hon skulle vara så varje dag och dessutom Emilia med. Kanske är en vanesak för dem men ändå. 

Just ju leker de iaf så fint på Felicias rum med smålego. De har lekt sen frukost. Det var en liten fajt men annars har de lekt konstant sen dess. 

Själv sitter jag med en sovande Malwina på magen som just ätit och bredvid i vaggan sover Josephina. Hon sover i den nästan varje dag nu på fm. Är så kul för vaggan har min pappa gjort så den har mina systrar och jag och våra barn sovit i. Sen under den har pappa bränt in allas namn så man ser vilka som sovit i den. Snart pappa får du bränna in två namn till :). 

Men vi lär ha kvar den ett tag till för de sover så bra i den båda två. Vi vill gärna att tvillingarna sover någon annanstans dagtid än i sin säng. Det är för att de ska veta skillnad på dag och natt och sova länge på natten. Vet ej om det fungerar men vi har fått för oss det och tror på det så vi har gjort så med alla barnen :). Och bra har de sovit!!

På dagen växlar de mellan vaggan, vagnen, babysittern, banynesten osv. Sen när de blir stora och sover ett enda pass brukar de få börja sova middag i sängen. Jag vet Emilia älskade babysittern så hon sov där länge tills hon blev för stor för den.  


Nu ska jag försöka lägga ner M och få igång en diskmaskin innan det är dags för lunch med de stora! Upp och hoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar