fredag 26 juni 2015

Kroppen sa ifrån!

Fullspäckad vecka som tog ut sig på kroppen idag! Att man inte kan ta det lugnt!!


Tisdags var det ju TUL i Eskilstuna som gällde. Allt var bara bra vilket är skönt!
Tisdagens siffror var:
v35 (34+2)
Tv1 2109g Tv2 2325g
- 13,4 % & - 4,6%. 
Ettan ligger fortfarande först med huvudet ner och tvåan i säte med fötterna först. Den hade inte velat vända sig tillbaka! 
Läkaren hittade också ett extra hjärtslag på tvåan vilket först var lite skrämmande. Men efter hans förklaringar förstod vi att det inte var någon fara. Men man hinner tänka mycket medan man ligger där och han kollar och kollar. 
Nu blir det TUL igen om 2-3v om de håller sig inne. 


Igår var också dagen full. Björn och barnen hade tid för tbe-spruta på morgonen men då passade jag på att stanna hemma. Barnen kom hem och var lyckliga för att de varit duktiga och fått saker. Emilia hade blivit lite ledsen men ingen större fara. För Felicia hade det gått jättebra. 


Vi packade sen in oss i bilen och åkte till Vingåkers Badhus. Deras sista vecka som det är öppet så vi var tvungna att passa på. Lite jobbigt för mig men väldig skönt att vara lätt för en stund i vattnet. Barnen var som fiskar i vattnet och vi tränade på att hämta ringar bla så de var "tvungna" att doppa huvudet för att få upp dem. Riktigt duktiga var dem!


Lite senare sen hemåt igen och fixa lite ärenden. Björn sprang in på biltema och köpte fler barnspeglar till bilen som kommer behövas. Han lämnade sen oss hemma och stack till Norrköping och köpte liggdelar till vår vagn så nu är äntligen vagnen klar också. 
Vi har ju velat och tänkt köpa en mindre och smalare vagn än den vi hade men nu hittade Björn ett nytt sätt att ställa in den i bilen som tom jag ska klara så då räckte de att komplettera med liggdel. Skönt! Lite skillnad i pengar med :). 


Idag skulle vi äntligen ha en heldag utan några måsten! Det gick bra fram till lunch. Vi skulle spendera dagen med lite fix i trädgården så på fm började Björn bygga ställning för nät till jordgubbarna så vi får ha dem i fred. Jag pulade och rensade lite i min bod. 
Vi myste med grillad korv ute till lunch och barnen lekte för fullt. 


Men efter lunchen började jag bli konstig. Kände mig snurrig och tyckte inte synen hängde med som den skulle och den blev bara värre. Till slut var jag tvungen att gå in och lägga mig. 
Ganska snart kröp även huvudvärk på. Sökte på 1177 och det första som kom upp var symptom på havandeskapsförgiftning.... Men när jag läste mer stämde det ännu bättre in på migrän med aura. Så jag ville tro att det var det. Har haft mycket migrän förr, men aldrig så det satt sig så på synen med flimmer för ögonen. Blev iaf liggandes halvsovandes hela em och inget mer blev gjort för mig. 
Barnen var kvar ute och hade cyklat och handlat av glassbilen. Lycka!


Mitt flimmer gick över ganska snart men huvudvärken har suttit i hela kvällen men ändå minskat. Så gott som borta nu så jag hoppas den håller sig borta! 


För säkerhets skull eftersom jag gått och nojjat och tänkt lite på det där med havandeskapsförgiftning så åkte Björn och lånade en blodtrycksmätare av sina föräldrar. Högt blodtryck är ju tydligen det största symptomet. Som tur var låg mitt inte alls högt så nu ska jag försöka sova lugnt och hoppas att jag mår bättre imorgon då vi återigen har lite upptåg för oss!


Godnatt och sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar