onsdag 10 juni 2015

"Bra" natt och gårdagens TUL!

Fick en liten morgongäst i sängen. 
Händer nästan aldrig att Emilia vaknar först men så blev det idag så nu myser vi i sängen med Pippi medan Felicia än så länge sover. Lär nog inte dröja så länge innan hon också kommer upp. 


Är lite seg men har ändå haft en okej natt efter flera väldigt jobbiga. I natt har jag "bara" varit uppe varannan timme och det är en bra natt just nu. Konstigt vad man vänjer sig. Frågan är ju om det kommer bli ännu värre innan tiden är slut. Sen vet man ju inte om det blir mer eller mindre sömn när tvillingarna väl kommit ut sen :). 
Men i vilket fall så längtar jag till att kunna sova på rygg och mage igen och inte bara på sidan!


Igår var vi på TUL igen och kollade till tvillingarna. Allt är fortsatt bra! Jag sa till Björn häromkvällen att jag tyckte det sparkade annorlunda. Under magen också och inte bara ovanpå som det gjort förut. Och mycket riktigt hade ju den ena snurrat på sig. Så från att båda legat med huvudena neråt ligger nu en neråt och en uppåt i säte. Men de kan hinna snurra mer än innan det är alldeles för trångt. 

Vikten var bra, de väger nu 1813g och 1909g så snart 2kg. De ligger cirka 11% respektive 6% under en enlingsgraviditet vilket är väldigt lite. Så planar det inte ut mot slutet så kommer vi få rätt stora tvillingar :). Men båda tjejerna har ju vägt nästan 3900g när de kom så vi har ju fått "stora" förut. Nu blir nästa TUL om 2 veckor igen. 


Idag blir det bara plock här hemma det jag orkar. Vi har ju en tjej som fyller 4 år här nästa vecka så det vankas kalas här i helgen. Vi beställde en tårta igår men finns ju lite annat att fixa med plus att jag fortfarande håller på med alla väskor tills det är dags. Är ju inte bara jag och Björn som behöver utan tvillingarna och de stora tjejerna behöver ju varsin med :). 
Sen är det lite svårt eftersom mycket vill man använda in i det sista!


Nu kom Felicia tassande också så nu ska jag mysa med båda mina tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar