måndag 6 juli 2015

Det närmar sig och bygge.

Känner att det börjar närma sig nu. Vecka 37 (36+1) idag. Sammandragningarna har senaste dagarna ökat och orken försvinner snabbare på dagarna. 

Kroppen säger, ligg i soffan vilket jag faktiskt nu gör men huvudet vill göra massor! Jobbigt läge :). 


Nu skulle det ju inte göra så jättemycket om det satte igång men jag vill ha "så stora" barn som möjligt så de får gärna vänta 1-2 veckor till så då borde jag kanske hålla mig lugn. Dessutom fyller Björn år på torsdag så det gjorde ju inget om vi gick över den. 


Familjen är iaf i farten! Björn gick upp fem i morse och ut i regnet och började med vår trall i trädgården. Fick ju en paviljong när jag fyllde och där vi vill ha den så vill jag ha ett golv. Jag och mina trädgårdsideer :). Men gräset lutar lite mycket där plus att med golv kan vi skruva fast paviljongen så den inte lyfter när det blåser. Och så såg jag en som byggt ett golv till sin och då ville jag ha det med :). 
Det blir inte klart idag men han har kommit långt! Han och barnen är ute nu och håller på! Så härligt att kunna njuta av sommarkvällarna!

Så här såg det ut tidigare idag:


När jag var ute förut låg nästan halva golvet. Så lite golv kvar och så ska ena sidan kapas. 


Nu kommer tjejerna och säger att det regnar så dags att resa sig!

1 kommentar:

  1. Satt just och tänkte på dig, skönt att höra att ni är hemma :)
    Bygget ser lovande ut, där kommer ni att kunna sitta bra i sommar!
    Kram på dig

    SvaraRadera