lördag 21 september 2013

Bra lördag!

Och så var klockan sent igen!! Förstår inte vart kvällens timmar tar vägen, de bara springer iväg. Är väl kanske för att man vill hinna lite efter att barnen lagt sig. Sen är ju inte vi bäst på att lägga barnen tidigt heller, men det gör ju också att de inte brukar vakna supertidigt på morgonen. Vilket också är en fördel när man själv är morgontrött. 

Har iaf hunnit med en del idag, blev lite vardagsfix på fm när Björn var hemma. Han lekte en del med Felicia så då passade jag på med lite disk och tvätt. Sen blev det lunch och dags för Björn att spela match.
Hade tänkt att Felicia skulle sova när han har borta med det ville hon inte och jag trugade inte särskilt mycket eftersom hon tagit en bra sovmorgon. 
Vi började höstfixa lite här hemma. Bytte till höst-gardiner, dukar och filtar i vardagsrummet. Ville också byta ut fodralen på kuddarna men hittade inga så nu är jag ute efter två höstiga eventuellt lila kuddfodral i 50*60 om någon vet några fina?!

Vi satte också upp gardiner i Emilias rum, där har det inte funnits några sen hon flyttade in så det blev mysigt och på en gång mer ombonat. Hennes rum är inte så inrett än överhuvudtaget. 

Kvällens fix när B kom hem blev lite i trädgården så barnen fick komma ut lite. B klippte gräset och jag rensade lite ogräs. Planterade också ner lite smultron och jordgubbar som vi haft i krukor så de förhoppningsvis överlever vintern och det blir lite bär även nästa år. 

Ikväll unnade vi oss hämtmat och kikade lite på körslaget och Hur många lingon. Avrundade med lite jordgubbar och grädde. En bra lördag helt enkelt. 

Innan sängen blev det plankan också. Vi fuskade faktiskt igår för första gången. Björn var på lagfest så jag låg när han kom hem plus att det var sent. Så det blev två dagars vila istället för två. Men nu fortsatte vi där vi var med 1,5min. 
B sover typ bredvid så ska lägga mig till rätta på kudden jag med! Godnatt, godnatt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar