fredag 20 september 2013

P,P och P.

Popcorn, play och paddan!
Det är vad jag bäddar ner mig med nu och har lite fredagsmys. 

Har varit inne till tjejerna innan jag la mig. Finns det nått sötare än små fridfulla barn som sover?! Kan stå och titta på dem hur länge som helst. 
Jag måste gå in till dem varje kväll innan jag somnar och kolla till dem. Se så de andas, kolla så de inte fryser, lägga i ordning täcket osv. 
Undrar hur gamla de ska bli innan man slutar?! :) Någon mer som är som jag?

Annars går strulet med min telefon vidare, två ggr på rad nu har den brutit nedladdningen efter ca 10h pga någon tidsbegränsning på nätverket. Blir tokig! Vill bara att det ska fungera!! Får ta nya tag imorgon. 

Äntligen lite helg också! Blir mest att fixa hemma tror jag, Björn har match men annars lugnt. Ska väl fortsätta stapla all ved, fixa lite i trädgården och pyssla lite inne. 

Felicia väntar mest på tomten här hemma. Idag hittade jag en gammal leksakskatalog bland reklamen så den fick hon. Sen satt hon och pekade ut allt som hon önskade sig av tomten. Favoriterna var en hellokittydator, briotåg och aquaplay. Vi får väl se vad tomten kan ordna. Hennes problem var att hon ville ju ha paketen nu och hon vet ju att tomten inte kommer förrän snön har kommit så helt plötsligt sa hon" morfar kan köpa keten(paketen)". Ibland undrar man ju vart hon får allt ifrån. 
Som i morse när hon kom in och hade vaknat sa hon " mamma inte trött! Mamma gå ner och göra välling!!" Det var ord och inga visor bara att ta sig ur sängen. Dock så gjorde det inte så mycket idag för tjejerna tog sovmorgon. F kom in tjugo över åtta och E vaknade senare ändå. 

Nehe, det sjunker i popcornsskålen så nu måste jag hinna titta lite också. 
Tack och godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar