lördag 11 april 2015

Ännu en bra dag!

Jag och Björn kom överens om att det känns som söndag idag. Så skönt när det är åt det hållet för då har vi ju en hel dag kvar av helgen!


På förmiddagen idag mådde jag kasst och låg i sängen medan Björn var duktig och byggde i hallen och passade barnen. Projektet har kommit en bra bit på väg nu!

Lite senare blev det sen lunch med goda vänner. Therese och Rickard med barn kom hit och vi grillade korv ute och barnen fick leka av sig en stund. Bara en spontan trevlig stund i solen. Så skönt!


Efter att de åkt vidare ville barnen cykla så det blev premiär för i år och även för Emilia på trehjulingen:

Hon tyckte det var ritktigt kul! Och duktig var hon, kom snart på hur hon skulle trampa själv bara det lutade lite svagt nerför. 
Felicia tränar på med stödhjul för att förhoppningsvis kunna plocka bort dem denna säsong. Vi får se!

Efter cykling blev det mer jobb i trädgården:
Björn krattade löv. Våran bok är enorm och släpper massor med löv!

Och barnen lekte i högarna!

Jag törs inte kratta med min foglossning och yrsel. Men jag kunde sitta och peta lite i en rabatt iaf. Ett litet steg framåt iaf. 


När kvällen kom hade inte grillen hunnit svalna sen lunchen innan Björn satte fart på den igen för middag! 
Blev gott grillat och egengjord varm potatissallad. Mumsigt!


Nu har vi landat i soffan. Emilia sover sen en timme drygt, vi myser med den stora framför gladiatorerna. Felicias nya favoritprogram. Minns att jag också gillade det när jag var liten! 
När det är slut blir det sängen för F och film för mig och Björn. Ska mysa med lite kastrullpopcorn! Min stora favorit!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar