lördag 4 april 2015

Långfredagen!

Blev verkligen lång men lyckad! 

Morgonen var pyton för mig. Vi hade bestämt oss för att ta oss till Ikea och jag mådde så dåligt i bilen redan innan vi kommit till Katrineholm. Fick svimningskänslor och det svartnade för ögonen. Men efter tankning i stan kunde jag ordna så att jag mer eller mindre låg i bilen då blev det bättre. Tur vi har ny stor bil! Vilade hela vägen till Örebro och sen var det bättre. Morgonen är verkligen inte min tid!!

Blev en sväng på babyproffsen för att kolla vagn och babyskydd och sen Ikea för att köpa skjutdörrar till projektet i hallen. Där blev det också lunch:
Barnen väntar på maten!


Ikea blev lyckat då vi hittade våra dörrar i fyndhörnan! Så både dörrar och resten vi köpte blev billigare än vad dörrarna skulle kostat från början :). 


Efter shopping åkte vi vidare till mina föräldrar i Vingåker för påskfirande med mina systrar och familjer. 
Där målade vi ägg till den årliga äggpickartävlingen:


Små som stora målar sina ägg som man vill sen tävlar man två och två mot varann med topparna. Helt ägg vinner och går vidare. 


Final, Björn mot min ena syster:

Björn vann!:
Vi har ett litet vandringspris som fick flytta hem till oss igen efter att Felicia vann förra året och Björn året innan :). 


Det blev god mat och alla kusiner lekte järnet. Sen blev det letande av påskpresenter från mormor och morfar ute för alla barn:
Här hjälper kusinerna Emilia hitta sitt :). 


Vi stannade större delen av kvällen och sen bar det av hem med trötta barn. 
Hemma sov barnen och vi fixade lite inför idag. Ägg skulle packas och skattjakt fixas:
Klara att gömmas! Ägg + skatt. 


Inte alla som ritar skattjakt till sina barn efter 23 på kvällen. Men så går det när man är ute i sista minuten :). I efterhand var det iaf såå värt det när de tyckte det var så roligt. Och sova fick vi ju iaf efter den här sovmorgonen!
Nu hoppas vi bara de gillar innehåller i äggen lite senare :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar