onsdag 22 april 2015

Kramp, panik, måsten och trädgård = vår tisdag

Burr, idag är jag frusen på morgonen. Men solen skiner fint utanför så jag hoppas på att det blir varmare under dagen. 


Igår vaknade jag av kramp i vaden, foten var helt utsträckt och ville så förbli. Fick sådär ofta förr när jag tränade och särskilt dansade riverdance och då hoppade jag ur sängen och tryckte ner foten i golvet. Just nu hoppar man inte direkt ur sängen så det tog en stund innan det onda gick över. Björn undrade en stund vad jag höll på med :). Känner av krampen än idag så vi får se när nästa krampanfall kommer :). Ännu ett gravidsymptom att lägga till! 


Morgonen igår fortsatte iaf inte bättre, jag var tvungen att följa med till stan igår när familjen skulle på sång för jag hade en del ärenden. Men helt plötsligt upptäcker jag att jag inte hittar min förlovningsring!! Panik!! Den har varit stor på sistone, ända sen jag gick ner ganska mycket under förra våren har den varit stor så den glider lätt på fingret men inte åkt av hittills. Men man vill ju liksom inte sluta använda den! Blev rädd att jag kanske tappat den i badhuset i fredags men tyckte att jag borde märkt det tidigare då. Lägger ibland av mig den vid dusch och om jag smörjer händerna men på speciella ställen då och där låg den inte heller. Började fundera på om barnen hittat den men kändes inte så troligt. Mitt i stressen slog det mig iaf att kolla i mina trädgårdshandskar som jag hade haft och dragit av och på häromdagen och där ramlade den ut! Sån himla tur!!
En liten Flashback av när Björn tappade sin lånering i gräset första veckan vi var förlovade. Oj vad vi letade, men den kom också till rätta!


Dagen fortsatte iaf bättre sen även om vi kom iväg lite sent. Familjen gick på sång och jag kände att jag inte orkade med så försökte fixa lite måsten under tiden. Lämnade sjukintyg på jobbet, Apoteket och sånt. Var också till fotografen för mitt körkort snart går ut. Det kunde ju inte kommit vid en sämre tidpunkt då jag mår så dåligt och definitivt inte orkar fixa mig eller gå till frissan just nu. Men det struntar ju polisen i, kort ska in och så blev det. Precis lika hemskt som för 10 år sen men nu får det hålla 10 till! Man visar det ändå inte så ofta nu för tiden, typ Apoteket, hämtning av paket och om man blir stoppad av polisen. Det är ju inte direkt superofta man är ute längre och på systemet går jag aldrig. 


Efter sång och ärenden mötte vi upp mamma för lunch på stan så barnen skulle orka det sista vi hade kvar. Björn skulle fixa lite och så skulle vi kolla på tårta till Emilia. Orkar bara inte baka! 


Till slut kom vi hem och vi åt mellis allihopa och däckade en stund i soffan. Men dagen bjöd ju sen fortfarande på fint väder så vi gick sen ut en sväng i trädgården. Björn jobbade på som bara den med vår köksträdgård där vi bygger planteringslådor och projektar lite annat. Sakta men säkert går det framåt och det blir såå bra! Någon gång ska vi nog kunna odla en del själva :). 
Jag lyckades iaf peta ner några penséer i en kruka vid trappen så vi har något fint där till helgens kalas:
Emilia hjälpte mig att vattna sen :)


Förresten köpte vi ut min födelsedagspresent igår också! Fick pengar när jag fyllde och jag älskar ju att köpa saker till trädgården och sånt man kanske inte unnar sig annars. Så igår köpte vi en paviljong till trädgården som jag pratat om ett tag. Vi hittade den på kampanj så då kunde jag köpa en lite större än vi tänkt! Toppen! Dock ligger den kvar i kartongen än men vi får se när den kommer upp. Vill egentligen göra lite underarbete där den ska stå men vi kanske ställer upp den på gräset så länge iaf. Vi får se!


Nu ska jag försöka få i mig lite frukost så jag orkar med den här dagen. Blir inget speciellt idag utan bara vara hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar