fredag 10 april 2015

Eftermiddag i trädgården.

När Björn kom hem från jobbet var det perfekt väder och eftersom det inte blev något bad luftade vi barnen ute istället. 


Det finns hur mycket som helst att göra i trädgården när det är vår men jag orkar ju inte särskilt mycket. Men försökte plocka lite iaf medan resten av familjen jobbade på!

Björn byggde ju upp muren tidigare i vår men då var jorden bakom fortfarande frusen. Men nu gick det att kratta i ordning och göra klart:
Alla hjälpte till :). 


Jag försökte pula lite i mina rabatter. Ogräs ska rensas och jord ska fyllas på. Med hjälp så fick jag några rabatter klara. Jag satt still på knä medan barnen hjälpte mig med jord och Björn med släpande av jorden och allt skräp. 
Riktig teamwork! :)


Barnen var så duktiga och tyckte det var kul att hjälpa till och ösa jorden. 

Efter hårt arbete blev det en glasspaus!
Mumsigt!


Grannarna var också ute och röjde i sin trädgård och frågade om de fick klippa lite på vår buske som hänger över till dem. Självklart fick de det men då passade Björn på att ta lite på hela istället:
Så hoppas vi den blir fin igen :). 


Fick mycket bra gjort. Men trots min lilla insats så har foglossningen slagit till så nu blir det soffan resten av kvällen. 
Vi hoppas kunna fortsätta imorgon beroende på hur alla mår. Peppar peppar har mitt halsont blivit bättre under dagen men det brukar ju kunna smyga tillbaka under natten så vi får se. 

Trevlig helg till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar