söndag 19 april 2015

Pannkakor och helg.

Helgen än så länge har varit bra, började i fredags med badhuset när Björn kom hem från jobbet. 
Vi tar alltid med oss middag till badhuset när vi åker på fredagar och jag skulle skära ihop en sallad. Det skulle minsann inte Felicia ha, hon skulle ha pannkakor(det brukar de få). 
Jag har så väldigt svårt att stå vid spisen i värmen för min yrsel just nu, Björn lagar ju all mat här hemma annars. Så jag sa att då fick hon göra dem och vad kul hon tyckte det var! 
Hon blandade nästan smeten själv, jag hjälpte henne med äggen. Sen visade jag henne stekningen. Hon fick en slev så hon kunde hälla i två skopor till varje pannkaka och så lärde hon sig vippa på pannan så det rann ut över hela. 
Det svåra var att vända, så det hjälpte jag till lite med sen tog hon upp dem själv och la på tallrik. Tupperwares stekspade är så himla bra och lätt att få in under så det var inga problem för henne. 
Hon hade lite problem med tålamodet att vänta mellan vändning och så men hon stekte hela satsen själv och var så duktig! 
Riktigt stolt tjej sen när pappa kom hem!

Badhuset blev lyckat som vanligt. Tjejerna är som fiskar i vattnet och hoppar och donar. Båda älskar rutschkanorna stora som små och själv ska de åka! Några rädda barn i badet har vi då inte :). 


Igår var en rätt seg dag för mig, lite för lite sömn och sen ont i kroppen lite var stans. Plus den hemska hjärtklappningen som jag har typ varje fm en stund. Tror att det är biverkning på medicinen. Står iaf med där. Obehaglig är den iaf, blir liksom tungt att andas. 
Familjen var iaf i full gång:
De byggde säng till tvillingarna på fm. De kom häromdagen och vi ville se hur de blir så vi byggde den ena:
Perfekt! Man skulle kunna tro att den var måttbeställd, men vi hade turen att hitta en enda sort som hade dessa mått. 

Detta var bara för att prova så att den gick in, den andra får stå kvar i kartongen tills vi fixat deras "rum". 
Väggen som syns på bilden ska målas om och så ska vi fixa till golvet. Vi har lite kvar att röja där inne också vilket jag försökte fixa lite med igår då en del är mina tupperwarepapper. 

Vi hjälptes också åt med bullbak igår eftersom jag inte klarar det heller själv. Vi har ju en liten tjej som fyller år och har kalas nästa helg!
 Så nu är bullarna i frysen och vi hoppas hinna baka en av kakorna idag så det är klart. Även en sväng ut skulle vi vilja hinna med, skulle ju bli fint väder. 
Vi har ju en del projekt utomhus med som man vill hinna med, igår höll vi på att spontanköpa ett till, vi får se hur det blir med den saken! ;)


Ha en fin söndag alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar