söndag 19 april 2015

Shopping till trädgården.

Blev en liten promenad före lunch. 
Jag fick presentkort på trädgården här i Valla för ett år sen som blivit liggandes i lådan och såg nu att det går ut nästa helg. Trädgården ligger cirka ett kvarter bort så det är en lagom promenad för mig som inte gått sen i höstas. 
Tjejerna ville cykla och det var det också lagom avstånd för!
Promenaden var verkligen vad jag max klarade av. Var inte min tid på dygnet. Fm är verkligen värst, plus växthusvärmen som inte gjorde det direkt bättre. Hade med vagnen att stödja mig på och lasta på iaf eftersom Björn behövde hjälpa barnen med cyklarna. 
Det fanns mycket fint att välja på! Mitt bland blommorna bodde det en katt med :)
Han följde oss var vi än gick och barnen tyckte det var spännande. 
Jag valde mellan flera olika saker men valde till slut detta för presentkortet:
Ett fjärilshus! Som jag önskat mig så länge. 

Platsen där jag ska ha det är inte riktigt klar än men nu har jag iaf ett! Ska bli kul och se om det fungerar!

Jag köpte också några penséer som jag ska försöka få ner vid trappan innan kalaset nästa helg. Hoppas på att orka det! 


Vi tog ett varv i trädgården innan vi gick in för lunch och hittade massa nytt kul som kommit upp och lite jag glömt bort! Så kul! Vill orka massor i trädgården, har flera projekt i huvudet men som får vänta iaf över den här sommaren. Det får ta den tid det tar! 
Felicia hittade lite vitsippor i kanten av tomten som hon plockade:
Så nu har vi fint på köksbordet! :)


Just nu myser jag och F i soffan medan E sover och Björn meckar ute med ena bilen. Var en packning som skulle bytas. Hoppas på att orka något mer sen när jag vilat en stund. Jag får inte ha så höga krav på det jag ska hinna om dagarna just nu. Även om jag vet massor jag skulle vilja hinna med innan tvillingarna kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar