lördag 21 mars 2015

Födelsedag och kiss i pottan.

Dagarna springer på. Men har haft två lite sämre dagar nu så hoppas på vändning imorgon. Oftast är det lite varannan dag och om jag gör mycket en dag så mår jag sämre nästa. 


Fyllde ju år igår, men vi gjorde inget märkvärdigt av det. Var sugen på att hitta på något men kroppen strejkade totalt så det var inte att tänka på. 
Men fick en fin uppmuntran på posten med paket från min fina vän Hanna och så firade familjen mig! Vi orkade inget speciellt alls så det blev hämtmat och mys. 


Idag jobbade Björn lite extra fram till lunch så denna fm var jag och barnen själva. Fick en dålig start på morgonen så illamåendet ville inte gå över. 
Blev lugnt idag med. Lite firande med bak av kladdkaka och mys med sällskapsspel. 
Till middag invigde vi våra plankor och gjorde våra första plankstekar:
Mumsigt blev det!

Senare duschade tjejerna och Emilia sprang runt utan blöja. Sen satte vi henne på pottan och hon lyckades kissa. Överlycklig var hon! 
Felicia tyckte absolut att Emilia skulle få ett paket för det fick ju hon när hon började bajsa på pottan. Som tur var hade vi en schleichgris på lager som hon fick. Den gick hon runt med hela kvällen!
Den fick även vara med när de "firade" med fika på Felicias rum:
Dockan skulle också vara med sa Emilia. 


De var så söta där de satt och Felicia var inte ett dugg avundsjuk utan tyckte Emilia var duktig!

Vi har inte riktigt tänkt börja plocka bort blöjan än men vi får väl se hur det fortsätter. E vill ofta sitta på pottan, särskilt när F gör det men som jag mår nu orkar jag inte riva av alla kläder hela tiden. Särskilt inte när det aldrig gett något resultat. Vi hade tänkt vänta till sommaren när Björn är hemma och de springer med mindre kläder. 
Men börjar hon lyckas nu få jag nog anstränga mig lite extra och försöka orka. Vi får väl se hur det fortsätter. Hon var iaf väldigt nöjd med att både få spola toaletten, få grisen och få gå utan blöja länge. Dessutom i Pippi-trosor :). Hon pratade om dem hela tiden. 
Fortsättning följer som sagt. 


Nu ska vi vila inför morgondagen. Felicia har gudtjänst med kyrkis vi tänkte försöka komma iväg på. Vi brukar inte vara så jätteduktiga att gå på dem... Men imorgon skulle det vara anpassat för barnen plus att det skulle bli våfflor efter och kakor som F varit med och bakat på kyrkis. 

Efteråt hoppas vi det blir titt på bil. Björn ringde på en ikväll men naturligtvis hann en före som skulle titta imorgon fm, men sen står vi på tur så håll tummarna att den andra inte vill ha den!!


Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar