torsdag 19 mars 2015

Helt slut efter en bra dag!


Min kropp mår sådär, mitt vänstra ben fungerar inte och har landat i soffan men längtar efter sängen!


Idag fick vi ju lekbesök som planerat. Så mysigt och kul för barnen. De stora lekte kanonbra och vi märkte knappt av dem. De små lekte också bra men vill ha lite mer uppsikt på oss så de kom och gick. 
Therese gjorde supergoda pannkakor till lunch så alla barnen vräkte i sig. Slutade med att jag och Therese fick fixa annan lunch till oss :). Det är kul när barnen äter! Mina är ju inte bortskämda med vanliga pannkakor direkt eftersom vi alltid gör glutenfria. 
Efter maten hann de röja en stund i sandlådan med. Där hade de kunnat sitta ett tag till om vi inte behövt åka. 


Björn kom hem och vi åkte till barnmorskan. Blev en del prat. Hon lyssnade även på hjärtljuden. Det låg ungefär lika på båda två cirka 156. Hon mätte också magen som var 26. Alltså stor för att vara i vecka 21. Men jag ska ju vara större än en normal eftersom de är två. 

Nu mätte hon lite tidigare än vanligt så kurvan börjar inte förrän vecka 24 och det finns ingen egen kurva för tvillingar. Men om man tittar nu så är jag nu lika stor som en "normal" som ligger på högsta kurvan är i vecka 24. Så jag kommer ligga högt över översta när vi kommer till den veckan antagligen. Men det är ju som det ska eftersom jag har två. Men bara räkna med att bli stor alltså!! Vad jag läst så är man oftast lika stor vid 30 veckor som en vanlig vid 40 så det är ju lite skillnad. 


Efter bm blev det att åka direkt till barnens gympa. Jag brukar ju inte vara med längre men nu hann vi inte hem så jag satt på en bänk där. Kul och se barnen med, hur de utvecklas. Kvällens tema var gummiband och det var många bra övningar som även passade Emilia så det var kul!

Sen blev det hämta lite saker på vägen och hem och få barnen i säng som var helt slut efter dagen!!


Nu skriker min kropp också efter sängen så vi drar oss dit! Är ju visst någon som fyller år imorgon med.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar