lördag 14 mars 2015

Mellomys!

Nu har vi landat i soffan framför Melodifestivalen. 
Barnen får vara vakna lite extra länge ikväll. Vi har ätit sen middag, jag och Björn myste med varma mackor och barnen fick annat.
Nu sitter de på varsin sida om mig i soffan med varsin skål med mys. Emilia med majskrokar och Felicia med ostbågar. 
Lördagsgodis har vi inte börjat med i den här familjen än. Vi håller på det så länge det går. Emilia får inte äta annat än majskrokar och russin ibland. Men fikabröd har vi släppt på och juice någon gång ibland till maten. 

Felicia tycker inte så mycket om godis förutom choklad och framförallt smarties så det äter hon kanske några ggr i månaden och då bara några stycken. 
Är det kalas eller liknande får hon gärna äta men nästan allt hon smakar på säger hon att hon inte tycker om så det blir inte särskilt mycket. 
Mys för henne är ostbågar som nu :). 


Första delen av idag har varit seg! Mått dåligt och mest legat. Kom knappt upp efter att jag skrivit i morse. Får ibland som hjärtklappning och tryck över bröstet så det blir tyngre att andas. Vet inte vad det beror på. Min kropp var väl slut efter gårdagen. 
Efter mycket vila fram på em kom sen min ena syster med familj på fika. De ville fira mig lite i förväg. Jag har mer eller mindre förträngt mitt i allt annat att jag fyller år om mindre än en vecka. Men det hade inte dem! Jag fick fina vårblommor och presentkort på Gekås Ullared, lycka! :) 
Vi hoppas på att få till en resa dit innan tvillingarna tittar ut. 

När gästerna åkt tog vi lite familjetid. Vi byggde lego med barnen länge plus att Björn hann med att bygga ihop nya pallen vi köpte på Ikea igår. 
Men legobygge på golvet var inget vidare för min foglossning, kom knappt upp och nu tar jag mig nog inte ur soffan mer ikväll. 


Medan jag legat här och skrivit så har Felicia somnat och snarkar här bredvid. :) Hon orkade inte riktigt vara vaken och hejja fram sina favoriter som är groupie och gamla stan.
Själv har jag ingen jättefavorit till vinsten. 
Men ska bli spännande att se ändå!

Nu ska jag kika vidare och försöka få Emilia i säng som är övertrött och far som en vilde här i soffan :). 
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar